تحصیل در کانادا

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا است که در رتبه بندی بهترین سیستم های آموزشی نیز از بهترین کشورهای جهان می باشد، تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا از رویاهای دانشجویانی است که به دنبال پیشرفت علمی و شغلی هستند. برای دریافت راهنمایی های بیشتر برای تحصیل در کانادا می توانید از کارشناسان شرکت رایا بین الملل نیز کمک بخواهید.

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا است که بخاطر استانداردهای بالای زندگی شهروندانش مورد توجه بسیاری از افرادی است که قصد دارند برای تحصیل، کار یا زندگی به آن مهاجرت کنند. اقتصاد رو به رشد کشور کانادا، شرایط فرهنگی مناسب، مهاجرپذیری و وجود دانشگاه‌های معتبر از جمله عواملی هستند که می‌توانند برای تمام افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی کشورهای پیشرفته را دارند، جذاب باشد.

 

تحصیل در کانادا | مهاجرت تحصیلی به کانادا

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا صاحب بهترین مدارس بین المللی است و گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل افراد در سنین مختلف می باشد. تحصیل در مقطع ابتدایی در کانادا از سن 6 سالگی تا 13 سالگی و برای مقطع متوسطه از 13 تا 18 سالگی می باشد. تحصیل در کانادا تا سن 16 سالگی به صورت اجباری می باشد و در بعضی از استان ها الزام تحصیل تا سن 18 سالگی است. در کانادا همچنین علاوه بر مدارس ، موسساتی نیز وجود دارد که برای دوران پس از مقطع متوسطه می باشد و شامل کالج ها و موسسات فنی حرفه ای می باشد. تحصیل در مدارس بین المللی کانادا ، خصوصی بوده و جایگزین سیستم آموزشی دولتی می باشد البته مدارس بین المللی و خصوصی، همانند مدارس دولتی نیز تحت کنترل دولت های استانی می باشد.

 

 

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیلات دانشگاهی در کشور کانادا را می‌توان به تحصیل در کالج، دانشگاه و مؤسسات فنی تقسیم‌بندی کرد. یکی دیگر از عواملی که باعث شده هر ساله تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند، سهولت روند پذیرش تحصیلی در کانادا نسبت به کشورهای دیگر است. شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا شامل موارد زیر می‌شود. اما برای پذیرش در هریک از این کالج ها ، دانشگاهها یا موسسات باید حداقل شرایط زیر را دارا بود.

- شما باید حداقل هزینه تحصیل و زندگی برای یک سال را داشته باشید.

- متقاضی دریافت ویزای تحصیلی باید تمکن مالی خود را به سفارت کانادا با مستندات نشان دهد.

- دانشگاهها و کالج های مختلف نیاز به مدرک زبان با نمره های متفاوتی دارند که با توجه به شرایط دانشگاه مورد نظر باید نمره لازم را کسب کنید.

- برای ثبت نام در دانشگاههای کانادا باید حداقل معدل 14 را داشته باشید که البته این شرط هم در دانشگاههای مختلف متفاوت است.

-شما باید از یک مرکز آموزشی پذیرش تحصیلی بگیرید.

 

مزیت های تحصیل در کانادا

1- شهریه پایین دانشگاهها در کانادا: نسبت به شهریه دریافتی در سایر کشورهای انگلیسی زبان (امریکا انگلستان استرالیا و نیوزیلند)

2- امکان کار بعد از تحصیل : امکان اقدام برای ویزای کار بعد تحصیل و غالبا 3 ساله برای دوره های تحصیلی دوساله و بیشتر در مراکز تحصیلی مجاز

3- فرهنگ کانادا : دانشجوپذیر بودن کانادا و احترام به تنوع فرهنگی

4- ویزای کار همسر: امکان دریافت ویزای کار همراه برای همسر دانشجویان متاهل

5- تحصیل رایگان فرزندان: امکان تحصیل رایگان فرزندان دانشجویان در بهترین مدرسه‌های دولتی کانادا

و بسیاری از مزیت های دیگر که برای مشاهده تمام این مزیت ها می توانید به سایت رایابین الملل مراجعه کنید.

 

http://bit.ly/studyincanada-