به عبارت دیگر، تغییر یک رژیم بین­المللی توسط یک شوک خارجی صورت می­گیرد. آموزش عالی توسعۀ دانش، توانایی، نگرش و ارزش­هایی است که در سطح بین­المللی شناخته شده است (Jackson, 2008: 356). دیدگاه غالب این است که با تحول و ایجاد تغییر در برخی از ابعاد، ساختارها و برنامه­های آموزش عالی در جهت بین­المللی شدن می­توان به بین­المللی شدن آموزش عالی کمک کرد. از دیگر دانشگاه های عالی کشور کانادا دانشگاه مونترال با کیفیت تحصیلی بالاست. بنابراین شما با انتخاب این کشور برای تحصیل تا حد زیادی در هزینه های تحصیلی و پرداختی خود صرف نظر خواهید کرد. در سال ۱۸۲۹ این دانشگاه، اولین دانشکده پزشکی کشور را تأسیس کرد و پیشرفت آن به گونه ای بود که اکنون در رتبه بالایی در دنیا قرار گرفته است. از مهمترین فعالیت های دانشگاه یورک میتوان به مشارکت در برنامه فضایی کانادا Canadian Space Program اشاره کرد که در اصل دانشگاه یورک مرکز اصلی برنامه مهندسی هوا- فضا کشور کانادا به شمار می آید. اشاره به این نکته نیز ضروری میباشد که برای افرادی که داری مدرک دیپلم هستند نمیتوان برای تمامی کشورها به صورت تحصیلی اقدام نمود، بدین دلیل که در بسیاری از کشورها تحصیل در دوره لیسانس به زبان خود آن کشور میباشد و طبیعتا ممکن است شخص به زبان آن کشور تسلط کافی نداشته باشد.

در بخش هفتم از این چارچوب قراردادی، تحت عنوان «انتقال فناوری و مالکیت فناوری» نیز الزاماتی برای پیمانکار برشمرده شده است که در ادامه به آنها اشاره میشود. حال که عوامل کلیدی (حیاتی) موفقیت در فرایند انتقال فناوری ارائه شد، ارزیابی ابزارها و فعالیتهای موردتوجه در دستههای مختلف قراردادهای بالادستی نفت در میزان پوشش این عوامل و نقشی که میتوانند ایفا کنند روشنتر میشود. زمانی اهمیت این موضوع مشخصتر میشود که ما به این مسئله بیندیشیم که این دانشجویان بیعلاقه و بیانگیزه قرار است در آینده در موقعیتهای شغلی خطیری همچون پرستاری مشغول به کار شوند و انتظار داشته باشیم که بهطور شایستهای به مددجویان جامعه کمک کنند و در فرایند این کمک کردن اصول علمی و حرفهای را نیز مدنظر داشته باشند. البته راه های مهاجرت به کانادا از روشهای دیگری هم مانند اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای کار در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا صورت میگیرد. در رابطه با هزینه تحصیلی در مقاطع مختلف در کانادا می توان گفت هزینه زندگی در کانادا در شهر های کوچک پایین تر از شهر های بزرگ هست و البته شانس یافتن کار هم در شهر های کوچک تر کمتر خواهد بود. تمایل دانشجویان به استخدام در دانشگاه مشابه با نتایج مطالعه خامی و همکاران، و وحید دستجردی و همکاران است(9و13)؛ در صورتی که نتایج مطالعاتی در دانشجویان تخصصی ارتودنسی کانادا و امریکا نشان داد که دستیاران تخصصی به دلایل مالی تمایلی به کار در دانشگاه به عنوان عضو هیأتعلمی ندارند(1و3).

با دریافت ویزای تحصیلی در کانادا به راحتی می توانید در این کشور مشغول به تحصیل شده و از مزایای تحصیل در کانادا برخوردار شوید. کشور کانادا با توجه به این که از نظر تحصیلی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است پس دانشگاه های مورد تائید زیادی دارد. توجه داشته باشید که پس از شروع کار در کانادا تنها سه روز مهلت دارید که این شماره را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کنید. برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا شما باید از رقبای خود بهتر عمل کنید و پیشینه تحصیلی خوبی را ارائه نمایید. به طور کلی هزینه ی زندگی در کانادا که از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار است برای یک فردی که به دلیل ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کند مناسب است. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دانش آموزی و شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقاطع ابتدایی و متوسطه از سن 6 سالگی می باشد.

شرایط سنی تحصیل درکانادا برای مقاطع مختلف تحصیلی متغیر می باشد. متقاضیانی که شرایط اقامت تحصیلی کانادا را داشته باشند با اخذ پذیرش تحصیلی کانادا، توسعه و تقویت زبان دوم و زندگی در کنار شهروندانی ازکشورهای مختلف، تجربه متقابل فرهنگی فوق العاده در یک شبکه جامع از ارتباطات بین المللی را خواهند داشت. این دانشگاه با 175 سال تجربه دارای مزایای آموزشی و پژوهشی متعددی می باشد ولی ویژگی بارز این دانشگاه فراتر از هر موضوعی دانشجویان و کارمندان می باشد. البته این مورد را بخاطر داشته باشید که هر دانشگاهی مناسب شرایط و مدارک هر شخصی نمیباشد و بهتر است برای انتخاب یک دانشگاه با یک مشاور خوب مشورت نمائید. میزان درآمد از کار دانشجویی در استان آلبرتا بالاترین رقم را دارد؛ میانگین درآمد 60 دلاری به ازای هر ساعت کار پارهوقت رقم وسوسهکنندهایست! اما یکی از معضلات برای افراد خواهان ادامه تحصیل در این کشور هزینه ی رفت و آمد است اما نگران نباشید چرا که کشور کانادا از این نظر جای هیچ نگرانی ندارد. هزینه ارزیابی مدارک برای مجوز تحصیل، ۱۵۰ دلار کانادا است. برای دانشجویان بین المللی در سال های تحصیلی اخیر، شهریه سالانه حدود ۱۷,۰۰۰ دلار کانادا برآورد شده است. ویزای تحصیلی کانادا یکی از ملزومات ادامه تحصیل و اقامت تحصیلی کانادا می باشد.